چشم انداز، رسالت، اهداف و وظایف معاونت آموزشی دانشگاه علوم پرشکی گراش

 

چشم انداز

مدیریت امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گراش بر آن است تا با توجه به ارزشهای اسلامی و ایرانی و استفاده از توانمندی های درون بخشی و فرصت های برون بخشی، با بهره گیری از کادر علمی توانمند و پویا و تجهیزات و سیستم های آموزشی و مراکز پژوهشی پیشرفته و نظام اداری پویا ، پاسخگوی انتظارات اعضای هیات علمی دانشگاه باشد.

همچنین این مرکز با اعمال مدیریت یکپارچه تلاش می نماید تا یکی از مراکز مطرح در سطح کشور گشته و با بهره گیری از همه توان و نیروی انسانی خویش شایستگی خود را ظاهر سازد.

 

رسالت

مدیریت امور هیات علمی دانشگاه قصد دارد با تکیه بر الطاف الهی و سرمایه های ارزشمند منابع انسانی، با استفاده از نیروهای متخصص، کلیه نیازها و امور مرتبط با اعضاء هیئت علمی را ساماندهی نموده و با مدیریت یکپارچه کلیه امور مرتبط با اعضای هیأت علمی در جهت استفاده کامل از پتانسیل ها و توسعه توانمندی‌های آنان در راستای ارتقای کیفی و کمی آموزشی، پژوهشی و خدماتی جهت وصول به اهداف دانشگاه گام بردارد.

 

اهداف

هدف مدیریت امور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گراش جذب اعضای هیأت علمی توانمند و ارتقاء دانش و مهارت های ایشان به روش های علمی، در جهت تأمین نیازهای جامعه به نیروی انسانی کارآمد در حیطه سلامت می باشد.

در این راستا ضمن استفاده از اطلاعات موجود و نظرات کارشناسان عالی دانشگاه اقدام به برنامه ریزی نموده و با بازنگری و تدوین قوانین، زمینه هایی پویا، در جهت تأمین نیازهای اساسی، جدید و واقعی دانشگاه فراهم می آورد.

 

 وظائف

  1. -           پایش و ارزشیابی مستمر عملکرد کمی و کیفی اعضای هیات علمی و انجام امور کارشناسی مرتبط در جهت ارتقای ترفیع، ارتقای مرتبه علمی به استادیاری، دانشیاری و استادی و تغییر وضعیت استخدامی اعضای هیات علمی به صورت قراردادی، پیمانی، رسمی آزمایشی و رسمی قطعی
  2. -           تهیه فهرست اسامی اعضای هیات علمی که موعد بازنشستگی آنان فرارسیده، طرح در جلسات مربوطه، صدور حکم و برقراری حقوق و مزایای بازنشستگی در کوتاه ترین زمان ممکن
  3. -           برگزاری جلسات کمیته نیازسنجی جهت شناسایی دقیق نیازهای پذیرش اعضای هیات علمی همراه با اولویت بندی آن ها
  4. -           تهیه و تدوین آئین نامه های اجرایی مرتبط با اعضای محترم هیات علمی
  5. -           انجام مراحل مربوط به فرایند ترفیع اعضای هیات علمی
  6. -           تکریم و قدردانی از اعضای محترم هیات علمی نمونه، ارتقاء یافته، بازنشسته و معرفی اعضای هیات علمی تازه استخدام شده
  7. -           تهیه اطلاعات آماری اعضای هیات علمی به تفکیک شاخص های مختلف
  8. -           ارتقای سطح کیفی و کمی محتوای سایت مدیریت امور هیات علمی دانشگاه
  9. -           تهیه و تنظیم بانک جامع اطلاعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه
  10. -      ارائه پیشنهادات به هیات امنای دانشگاه جهت تصویب برخی موارد مرتبط با اعضای هیات علمی
  11. -      تعیین اولویت های استخدامی اعضای هیات علمی در کمیته نیازسنجی و ارسال فهرست نهایی اولویت ها به مرکز امورهیات علمی وزارت متبوع جهت انجام فراخوان عمومی استخدام عضو هیات علمی پیمانی
  12. -      طی مراحل فراخوان از طریق سایت وزارت متبوع و تشکیل پرونده علمی متقاضیان استخدام به عنوان عضو هیات علمی و بررسی پرونده علمی آنان و تعیین اولویت های موردنیاز (اولویت اول و دوم)
  13. -      ارسال پرونده علمی متقاضیان پذیرفته شده به عنوان عضو هیات علمی پیمانی دانشگاه به هیات اجرایی جذب دانشگاه و هیات مرکزی جذب وزارت متبوع جهت اخذ مجوز
  14. -      تخصیص ردیف و پست سازمانی مصوب هیات علمی به پذیرفته شدگان نهایی و تامین اعتبار حقوقی آنان جهت صدور حکم هیات علمی پیمانی
  15. -      تلاش در جهت گسترش فرهنگ خودباروری علمی و ملی در بین اعضای هیات علمی
  16. -       تلاش در جهت گسترش تقوا و ارزش‌های اسلامی – ایرانی و تحقق الگوی معلم نمونه
  17. -      تلاش در جهت ارتقاء اخلاق حرفه ای معلمی – پزشکی در بین اعضای هیات علمی