• 1402/02/13 - 07:15
  • بازدید: 523
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشکده گراش به مناسبت "هفته سلامت" منتشر کرد ؛

کتابچه " تعامل موثر با دانشجو " ( ویژه اساتید )

پژوهش های بسیاری نشان داده اند که تعامل مثبت اساتید با دانشجویان در افزایش نگرش مثبت به دانشگاه، اعتماد به نفس تحصیلی، خودپنداره مثبت، ارتباط دانشجو با سایر استادان و والدین موثر بوده است.

اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشکده علوم پزشکی گراش به مناسبت "هفته سلامت"، کتابچه " تعامل موثر با دانشجو " ( ویژه اساتید ) را منتشر کرد.


ارتباط با دانشجو در سطح علمی فقط ابعاد لفظی و کلامی نیست، همراهی و همفکری با دانشجو و توجه به عواطف و احساسات او از اهم موضوعات دانشگاهی می باشد. بدین منظور اداره‌ی مشاوره و سلامت روان دانشجویی به مناسبت هفته‌ی سلامت، کتابچه " تعامل موثر با دانشجو " ( ویژه اساتید ) را تهیه و منتشر کرد.

در بخشی از این کتابچه می خوانیم که :

دانشجویی دوره فرصت ها و خطرها است. این دوره ی انتقال برای ورود به دنیای بزرگسالی اهمیت بسیاری دارد. افراد باید در این دوره مهارت های شناختی، اجتماعی و هیجانی را بیاموزند تا آنها را برای یک زندگی سالم و مولد در تمام عمر توانمند کند. تعامل موثر با اساتید در دانشگاه یکی از مداخلات مهم برای دستیابی به این هدف است.

پژوهش های بسیاری نشان داده اند که تعامل مثبت اساتید در افزایش نگرش مثبت به دانشگاه، اعتماد به نفس تحصیلی، خود پنداره مثبت، ارتباط دانشجو با سایر استادان و والدین موثر بوده است. یکی از عوامل حمایتی برای پیشگیری از مشکلات روان شناختی و آسیب های اجتماعی حضور فرد مراقبت کننده و حمایت گر است.

مطالعات نشان داده است که۵۰درصد دانشجویان گزارش کرده اند که در بیرون از خانه کسی را ندارند که درباره مسایل مهم زندگی خود با او صحبت کنند. همچنین پژوهش ها نشان داده اند که دانشجویانی که با یک فرد بزرگسال درباره مسایل شان صحبت می کنند، نسبت به همسالانشان نمرات بهتری می گیرند و پیشرفت تحصیلی بهتری دارند. ارتباط دانشجو با استاد در چهارچوب اعتماد، احترام و پذیرش بر سلامت روانی دانشجو و حتی دانشجویان در معرض خطر تاثیر داشته است.

امروزه دانشجویان بیشتر از گذشته با فشارهای فردی و اجتماعی مواجه اند. آنها اطلاعات زیاد و متناقضی از رسانه های جمعی و اینترنت دریافت کرده و فشار روزافزونی را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و تحصیلات تکمیلی تجربه می کنند. آنها برای زندگی در یک محیط رقابت جویانه با چالش ها و مشکلات بسیاری روبرو هستند. در دوره دانشجویی استاد به دانشجو کمک می کند که با این چالش ها و مشکلات بطور موثری مقابله کند.

برای مطالعه ی متن کامل کتابچه اینجا را کلیک کنید.

  • گروه خبری : دانشجویی,فرهنگی,آموزشی,پژوهشی
  • کد خبر : 12843

فایل ها

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید